Home » Erhverv » De skjulte omkostninger ved billige produkter

De skjulte omkostninger ved billige produkter

Hvis du er på markedet for et billigt produkt, er der et par ting, du skal huske på, før du beslutter dig for et køb. Disse inkluderer interne og eksterne fejlomkostninger, forsendelsesomkostninger, og pris plus priser. Selvom disse omkostninger måske ikke er de mest attraktive for nogle forbrugere, de er vigtige at overveje, når du foretager et køb.

Forsendelsesomkostninger

Når du er i online sælgende virksomhed, du ‘ve nødt til at være på udkig efter måder at sænke dine forsendelsesomkostninger. Der er mange faktorer at overveje, såsom afstand, vægt, og timing. Du kan bruge disse til din fordel for at holde dine priser lave, hvilket i sidste ende vil føre til mere salg.

Forsendelsesomkostninger er en stor udgift for små virksomheder. De kan være en vigtig afgørende faktor i succes eller fiasko af en e-handelsoperation. Der er dog et par nemme måder at sænke dine forsendelsesomkostninger på.

Den første ting at gøre er at undersøge din konkurrence. Se på, hvordan de sender produkter, de tjenester, de tilbyder, og hvilken slags pris de opkræver. Hvis du bruger et specialiseret websted, f.eks. Shopify, skal du være opmærksom på deres forsendelsespolitikker.

Mens du er ved det, skal du sørge for at sende din beholdning online for at få en rimelig pris. På den måde kan du videregive eventuelle besparelser til dine kunder.

Sørg også for at lave en liste over, hvad du kan lide og ikke kan lide ved forsendelse. For eksempel kan det være en god idé at holde fast ved en transportør, der tilbyder gratis levering på en minimumsordre.

En anden ting at overveje er emballagen. En lille smule kreativ tænkning kan gå langt i at sikre, at dit produkt ankommer i ét stykke.

Omkostninger til interne og eksterne fejl

Der er fire hovedkategorier af fejlomkostninger. Disse inkluderer interne, ekstern, vurdering, og samfundsmæssige. For at reducere disse omkostninger bør virksomhederne investere i forebyggelse.

Interne fiasko omkostninger er dem, der afholdes af virksomheden, når et produkt ikke opfylder kvalitetsstandarder. Dette inkluderer omarbejde, skrot, nedgradering, og defekte produkter, der sendes til kunder. Disse er normalt højere end eksterne fejlomkostninger.

Eksterne fejlomkostninger opstår, når et produkt ikke lever op til en kundes forventninger. Dette inkluderer afkast, garantiarbejde, retssager, og mere. Det inkluderer også transport og nedetid.

Forebyggende omkostninger, herunder inspektioner og kvalitetskontrol, er udgifter, der forhindrer dårlig kvalitet i at ske. De hjælper også virksomheder med at undgå at spilde penge og tid.

Vurderingsomkostninger er udgifter forbundet med evaluering af aktier og opfyldelse af kundens krav. Virksomheden kan bruge en masse penge på disse omkostninger. Disse omkostninger spores dog ikke i virksomhedens regnskaber.

Investering i forebyggelse og inspektioner hjælper med at nedbringe interne og eksterne https://testoverblikket.dk/ fejlomkostninger. For eksempel, hvis en kunde rapporterer, at en pen er defekt, skal virksomheden omarbejde pennen. Desuden skal virksomheden betale for arbejdskraft og udstyr, der anvendes i omarbejdningsprocessen.

Disse omkostninger kan være høje, hvis virksomheden ikke er proaktiv i styringen af sin kvalitet. Men de kan reduceres med magre værktøjer. Virksomheder kan bruge apps til at automatisere kvalitetskontrol og reducere spild.

Cost-plus prissætning

Cost-plus prissætning er en strategi, der bruges af virksomheder for at sikre, at hvert salg dækker omkostningerne ved produktion af et produkt eller en tjeneste. Det giver også virksomheder en måde at beregne den omsætning og fortjeneste, de vil gøre på et givet produkt. Denne metode kan dog være ineffektiv og ineffektiv under visse omstændigheder.

Den bedste måde at afgøre, om en cost-plus prissætning tilgang er rigtige for din virksomhed er at se på de produkter, du sælger. Normalt betyder det at finde ud af gennemsnitsprisen på produktet i din branche, og hvor meget du skal markere det for at generere en ensartet afkast.

Cost-plus prisstrategier implementeres ofte af tøjproducenter og stormagasiner. De kan dog anvendes til en række forskellige produkter og industrier. For eksempel, i dagligvarebranchen, detailhandlere bruger pris plus prissætning til at beregne den omsætning, de kan forvente at tjene på en bestemt vare.

Cost-plus prissætning er en meget enkel proces. Grundlæggende beregner du prisen på dine produkter, tilføjer opmærkningsprocenten og tilføjer den derefter til de samlede produktionsomkostninger.

Cost-plus prissætning er en god løsning til en række forretningssituationer. Det kan dog være et dårligt valg, hvis din branche er konkurrencedygtig. Et $40 produkt kan prissættes på et konkurrencepræget marked, men det vil ikke være i stand til at generere den højest mulige fortjeneste.


Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *